Успех юриста до сих пор зависит от личных контактов, но не стоит забывать о роботах

Адвокаты обсудили злободневные проблемы, которые им приходится преодолевать на пути к успеху: нечестность конкурентов, отсутствие идеальных клиентов и конкуренция с искусственным интеллектом…

Сообщает «Закон и Бизнес».

Старомодні «рішали»

Усіх адвокатів можна поділити на три категорії: «казкарі», «асенізатори» та «дешева риба — дешева юшка». «Казкарі» обіцяють розв’язати всі проблеми, навіть якщо це неможливо. «Асенізатори» поливають брудом конкурентів. А захисники з третьої категорії приваблюють клієнтів низькими цінами на свої послуги, причому такими низькими, що за цю ціну вони просто не здатні добре захищати. Такий поділ запропонував президент Асоціації правників України Денис Бугай під час виступу на організованому Асоціацією адвокатів України форумі «Адвокатура. Формула успіху».

Він відзначив, що клієнти сьогодні не такі прості, як колись. Стикнувшись із неякісними дешевими послугами, вони починають розуміти, що за якість слід платити. Крім того, люди все менше вірять «рішалам». Іноді, коли адвокат обіцяє все вирішити, клієнт може поцікавитись як.

Справжньою «царицею маркетингу» є рекомендації клієнтів. Утім, не всім варто догоджати і чекати від них рекомендацій, адже є такі, кого називають «токсичними». Утім, як зауважив Д.Бугай, «боїшся токсичних клієнтів — не йди в адвокати».

Адвокат Ігор Крижановський все ж таки вважає, що не з усіма клієнтами треба працювати, декому варто сказати «ні» й потрохи переходити від кількості до якості. Він пояснив це на прикладі того, що свого часу, у студентські роки, він засиджувався з друзями за келихом дешевого вина. Сьогодні час від часу вони збираються і випивають по келиху вина, однак тепер вино стало дорожчим, але п’ють його менше.

На думку І.Крижановського, іноді один проблемний клієнт може зупинити розвиток всього бізнесу, тому краще йому відмовити. «Є клієнти, які просто хочуть «вирішити», але ми відмовляємось», — запевнив він. Сьогодні не обов’язково мати багато клієнтів, краще кількох, але якісних.

Корисна реклама

Реклама у сучасному світі також зазнає змін. Якщо ще кілька років тому юридичні компанії просували свої сайти, то сьогодні для успіху важливо мати сторінку в соцмережі, адже все відбувається саме там. Розсилки в Інтернеті та інші методи нав’язливої реклами виходять з моди, поступаючись місцем іншим.

Нині на піку популярності native advertising, природна реклама, у якій треба не хвалити себе, а доводити професіоналізм на практиці. Про тонкощі цієї реклами розповів працівник Ліга:Закон Олександр Попов.

Призначенням native advertising є не лише розповісти про фірму, але й навчити чогось корисного. Ця стаття має бути насамперед розрахована на смаки і потреби читача. Про те, як захистити свої права у якійсь ситуації, як пристосуватися до змін у законодавстві, або щось таке, що для читача є цікавим і затребуваним. Така стаття може без будь-якого просування набрати кілька тисяч переглядів, і що особливо цінно — її читачі будуть розміщувати на своїх сторінках абсолютно безплатно.

Для цього юристи часто співпрацюють з журналістами або піарниками, готують цікавий, добре написаний текст, а тоді пускають його у плавання, і він самостійно здобуває популярність.

Нативна реклама привертає до себе увагу, використовуючи… інтереси користувача. Вона не виглядає як реклама та не викликає в аудиторії відторгнення.

Нативну рекламу часто плутають з джинсою. Причина полягає в тому, що і нативна реклама, і джинса подаються як частина основного контенту ЗМІ й не виглядають як реклама. Однак нативну рекламу маркують словом «реклама».

Законодавці моди

Усі адвокати важливим елементом успіху вважають комунікацію з людьми. Це те, що залишається незмінним протягом століть, те, без чого важко уявити адвокатуру. І передбачають: у найближчі десять років комунікації відіграватимуть вирішальну роль в успіху адвокатів.

Однак футуролог Андрій Длігач спробував переконати юристів, що їхні погляди дещо застарілі. Адже сьогодні не обов’язково спілкуватись особисто і навіть не обов’язково існувати.

Сьогодні Україна переживає найвищий рівень економічної невизначеності за всю свою історію, вважає експерт. Всі кажуть, що світ змінюється. Однак не він змінюється, а його змінюють. І ці зміни часто такі карколомні, що складно зрозуміти чому.

Зокрема, за останні два роки стрімко зросла популярність сонячної енергетики, хоча ще років п’ять тому її в Україні не існувало. Або попит на фермерське молоко і крафтові броварні. Після того як великі виробники викупили весь локальний бізнес і наповнили ринок своїми брендами, несподівано стали популярними товари з маленьких ферм і броварень. Це мало місце 3 роки тому, і за цей час маленьким гравцям вдалося відвоювати свої ніші у світових брендів.

Тому досить складно передбачити, якими будуть головні тренди у бізнесі через два-три роки. Однак А.Длігач упевнений в одному: завдяки глобалізації зникає уявлення про більш чи менш розвинені країни. Сьогодні не обов’язково відповідати трендам і йти слідом за тими, хто їх створює. Сьогодні у кожної країни є можливість стати законодавцем моди.

Однак, на його думку, в українців є велика перешкода на цьому шляху. Адже цифрація країни, яку пообіцяла здійснити нова влада, лише оцифровує минуле. В той час як слід дивитись у майбутнє і створювати його.

Зокрема, стартап Lawerton створювали саме з думкою про майбутнє. Цей штучний інтелект дає трактування юридичних текстів. Імовірно, у майбутньому вийде створити такий штучний інтелект, який замінить реальних юристів і зможе вигравати справи краще за фахових адвокатів.

Однак комп’ютер має всі шанси замінити не лише адвокатів, але й лікарів та представників інших професій. Наприклад, сьогодні можна за допомогою технологій передбачити хворобу Альцгеймера до появи перших симптомів. І саме розвиток таких технологій породив новий вид медицини — предиктивний, який ставить собі за мету не вилікувати хворобу, а запобігти їй. «У сучасному світі не обов’язково існувати, щоб добре заробляти», — запевнив А.Длігач.

Заяви футуролога неабияк підбадьорили учасників форуму. Голову наглядової ради Асоціації адвокатів України та керуючого партнера АО «Dmitrieva&partners» Ольгу Дмитрієву так зачепили його слова, що згодом вона поширила в соцмережі вислів Д.Бугая: «Тільки багаті люди скоро зможуть собі дозволити розкіш особистого спілкування».

Експерти, які виступали після футуролога, пояснювали, що штучний інтелект адвокатів не витіснить, що особистого спілкування з фахівцем ніхто не замінить і що найближчими роками вони будуть затребуваними, особливо з огляду на те що попереду на них чекає багато корупційних та політичних судових процесів над посадовцями, а значить, роботи буде чимало.

А тим часом голограма покійної Вітні Х’юстон наступного року планує велике англійське турне…

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone