Фуршетна боротьба з корупцією при банерній демократії

Зв’язок між отриманням Україною безвізового режиму з нібито «жорсткою і однозначною вимогою ЄС ввести електронне декларування доходів чиновників» – це всього лише міф. Євросоюз ніколи не висував подібної вимоги. Україна добровільно прийняла на себе виконання зобов’язань щодо виконання «Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму». Але там ніде не записано: «ми повинні ввести електронні декларації для чиновників, в яких вони повинні зазначатися всі витрати, в тому числі на похід до стоматолога». В «оригіналі» документу значиться: «забезпечити ефективне функціонування незалежного антикорупційного органу». Представники ЄС лише позначили загальні рамки проблеми корупції, що потребує вирішення. Конкретне наповнення антикорупційного законодавства залишили на розсуд українських законодавців.

Але в результаті вийшло дивне неконституційним способом створене утворення – Національне агентство з запобігання корупції, яке фінансується з держбюджету і фактично наділяється правом вести оперативно-розшукову діяльність. Для «зручності» його роботи змінюють законодавство і вводять горезвісне «електронне декларування», що порушує основні конституційні норми громадян саме у змісті заповнюваних декларацій і їх публікації. Про що є конституційне подання 48 народних депутатів до Конституційного суду від 30.12.15. Там все виписано юридично правильно.

Ключове питання полягає в тому, хто саме так спритно інтерпретував «вимоги ЄС», щоб обдурити всіх і запевнити, що якщо не буде електронних декларацій в придуманій «невідомими» юристами та активістами формі, то це проблема для безвізового режиму.

Ці спритні бізнес-юристи зробили фронтменами некомпетентних заяв Чумака та депутатів-журналістів, які не є фахівцями ні в конституційному, ні в міжнародному праві для «продавлювання» некостітуціонних рішень.

Заздалегідь перераховую аргументи «професійних» активістів на задану тему:

«зрада, фальшування бюджету», «п’ята колона Кремля, агенти та рука Москви, яка зірвала європейські прагнення”, “колишні регіонали та голосувальники за «закони 16 січня»» і т.д., “не вніс «Жигулі» тещі та ділянку доньки у декларацію і т.д.”

Хочу звернути увагу, що подібна аргументація використовується протягом двох років діючими псевдоактівістамі, борцями, осідлавши за «небезкоштовно» хвилю боротьби з корупцією, а точніше деградуючими елементами політичної системи влади, також у результаті боротьби з режимом стали акціонерами «режимних» підприємств та активів, і її політтехнологічними продовжувачами у вигляді технологів, корумпованих активістів за викликом (рейдерство, наїзди, грабунки, залякування політичних опонентів, платні статті в платних «незалежних виданнях»), тобто охлократія, яка будується після лютого 2014 року і не має нічого спільного із законом, Конституцією, європейським розумінням демократії та прав людини, боротьбою з корупцією тощо

Про це я говорив неодноразово, в т.ч. на Погоджувальній Раді 2 листопада 2015 року і на нараді щодо безвізового режиму у спікера Гройсмана 16 жовтня 2015 року. І не тільки я, але і багато депутатів, що входять до коаліції.

Можливо, це цілеспрямований саботаж з боку провладної коаліції і «фасадна» боротьба з корупцією від нинішньої влади.

У кожному разі, у коментарі Представництва ЄС в Україні говориться: “українське керівництво взяло зобов’язання, що в першому кварталі 2016 буде здатне до роботи Національне агентство з запобігання корупції і відразу після цього – буде запущений механізм перевірки активів і можливих конфліктів інтересів держслужбовців“.

Це означає, що Національне агентство повинне розпочати діяльність до 1 квітня 2016 року. До цього часу повинні бути призначені всі п’ять членів (керівництва Агентства) і повинен тривати набір інших співробітників.

Це також означає, що система електронних декларацій повинна бути запущена якнайшвидше, а Агентство повинно отримати можливість перевіряти не тільки ці, а й старі декларації держслужбовців …

І незалежно від того, коли буде завершено створення системи електронних декларацій, залишається в силі зобов’язання української влади про перевірку вже існуючих паперових декларацій“, – йдеться в роз’ясненні ЄС.

Тепер смисли для щиро шанованих мною професійних юристів і людей, громадян України, які можуть дивитися на проблему комплексно, в т.ч. розглядати законодавчі акти в певній сфері як комплекс законів, і головне бачити наслідки практики застосування чинного законодавства.

Тому, хто щиро вірив і вірить в безвізовий в’їзд, хочу пояснити, що відтермінування введення системи електронних декларацій не має відношення до термінів надання безвізового в’їзду громадян України до ЄС.

Тобто у вимогах ЄС йдеться про зміст роботи Агентства, а не про зміст електронної форми декларації та терміни її введення, як це хочуть представити збуджені єврооптимісти і їхні політтехнологи.

Так що проблема не в поправці, а в здатності діючої влади боротися з корупцією, організовувати роботу правоохоронних і спеціальних органів відповідно до Конституції, законів та міжнародних зобов’язань.

Зокрема запуск роботи Національного антикорупційного бюро є зобов’язанням української влади, а працювати воно може і з існуючими носіями інформації, і з існуючою формою декларації. До кінця 2015 року українська влада роботу бюро не запустила, людей не призначила.

Закон «Про Запобігання Корупції» відповідно до зауважень науково-експертного та юридичного управління Верховної Ради не привели (22 сторінки зауважень!!!). Іншими словами, закон не відповідає Конституції, є орган НАКБ, створений поза Конституцією з недо- призначеними членами бюро, а ті які призначені – призначені поза правовим полем України.

На жаль, сьогоднішнє керівництво КМУ не розуміє і не визнає, що саме Конституція України є основою законів України і плює на ст.3 Конституції, де «права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст и спрямованість діяльності держави… Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави».

І ст.6, де говориться, що “органи законодавчої, виконавчої, судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України”.

Частина «пропханих» чи лобійованих Мін’юстом законів відверто безграмотні, не відповідають Конституції та законам України, що відображено у висновках науково-експертного та юридичного управлінь Верховної Ради. Всі зауваження можна побачити на сайті ВР, якщо є бажання розібратися і говорити по суті.

Висновок комітету 16.09.2015

Висновок Головного науково-експертного управління 16.09.2015

Зауваження Головного юридичного управління 09.11.2015

Висновок комітету 16.09.2015

Висновок Головного науково-експертного управління 16.09.2015

Зауваження Головного юридичного управління 09.11.2015

Висновок комітету 16.09.2015

Висновок Головного науково-експертного управління 14.09.2015

Висновок комітету 04.11.2015

Висновок Головного науково-експертного управління 14.09.2015

Саме комплекс цих законодавчих ініціатив при відсутності реальних гарантій захисту конституційних прав громадян України, людей, які думають інакше, ніж чинна влада, відсутність реально гарантованої свободи думок та ідеології, відсутність гарантій для партій, фракцій і груп, що не входять до провладної коаліції, відсутність прав опозиції створюють загрози для реальної, а не фуршетний-банерної боротьби з корупцією обраних «активістів» в Україні. Це створює ілюзію боротьби з корупцією, яку сміливо можна назвати фасадною.

Під шумок таких «деклараційних бур в стакані» хто в нинішній владі пиляв бюджет, так і продовжує сидіти на фінансових потоках, а бюджет освіти, охорони здоров’я і соціалки урізується з метою перенаправлення коштів не на створення виробництва і робочих місць, а на кишенькових борців самих з собою (корупцією) і в статутний фонд «Укроборонпрому».

P.S. Привчаючи себе і «фасадних борців з корупцією» до європейських правових норм, мною протягом тижня буде подано позов до депутата Чумака про захист честі і гідності, ділової репутації.

 

Автор – Андрій Деркач

Джерело: Лівий берег

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone