Коли адвокату краще відмовитися від клієнта

Іноді в роботі кожного адвоката, адвокатського бюро чи об’єднання при спілкуванні з клієнтом виникає запитання «Хіба воно того варте»? Відмова від співпраці може не тільки запобігти неприємностям, зберегти нервову систему, але іноді зберегти репутацію адвокатури.

У Вищій школі адвокатури озвучили три ключові ознаки клієнтів, яких слід остерігатися, передає «Закон і Бізнес».

1. Часта зміна адвокатів. Причинами можуть бути не тільки прозаїчна некомпетентність адвокатів у певній галузі права, а й етичні та матеріальні проблеми, що виникають у ході співпраці (наприклад, клієнт відмовляється платити або не вміє слухати/чути адвоката). Насамперед, якщо це можливо, слід зв’язатися з попередніми адвокатами потенційного клієнта і дізнатися причину невдалої співпраці.

2. Завищені вимоги до адвоката. Очевидно, що кожен клієнт вважає власну проблему легко вирішуваною, навіть вбачає не один спосіб досягнення мети, який не завжди є правомірним. Саме тому такий «усезнайка» очікує якнайшвидшого розв’язання питання, але при цьому не готовий платити вдосталь. Суперечності можуть виникнути тоді, коли аргументи на користь складності питання, часу на його вирішення, а також результату залишаться без уваги і будуть проігноровані клієнтом.

3. Розбіжності в етичних поглядах. Часом клієнти спонукають адвокатів до вчинення неправомірних дій, іноді консультуються щодо вчинення таких дій самостійно. Це може статися через необізнаність клієнта із сучасним законодавством — тоді варто пояснити клієнту, чому саме вчиняти таким чином не можна. В іншому разі слід відмовитися від співпраці.

Також як проблемного клієнта характеризує така риса, як надмірна емоційність. Зазвичай такі люди не контролюють власні почуття, емоції та реакції, тому можуть завдати непоправної шкоди нервовій системі адвоката і не тільки.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone