Комітет Ради забракував антицерковний законопроект № 4511

Комітет Верховної Ради з питань запобігання та протидії корупції заявив, що законопроект № 4511 обмежує право на свободу світогляду та віросповідання, містить ознаки дискримінації та розділяє громадян за релігійною ознакою. Про це повідомляє сайт Верховної Ради України.

Висновок про це зроблений у Висновку про результати здійснення антикорупційної експертизи законопроекту.

«Введення особливого статусу для окремих релігійних організацій та їх примушення до укладання договорів містить ознаки дискримінації та створює умови, при яких така релігійна організація буде або змушена виконати ті чи інші вимоги з боку органів державної влади, або припинити свою діяльність. Крім цього, законопроект обмежує право на свободу світогляду та віросповідання, містить ознаки дискримінації та розділяє громадян України за релігійною ознакою. Ухвалення цього законопроекту може призвести до нових конфліктів у суспільному та релігійному середовищі країни, а також негативно позначиться на міжнародному іміджі України», – йдеться в документі.

«Нормами законопроекту органи державної влади, фактично, на свій розсуд будуть уповноважені змінювати статус релігійних організацій. У разі, якщо якась із конфесій буде «небажана» для влади, для нагляду за нею буде призначений «потрібний» керівник у релігійній структурі. Надання особливого статусу для одних релігійних організацій, на відміну від інших не відповідає вимогам Конституції України та порушує принцип рівності, встановлений Законом України «Про свободу совісті та релігійні організації», – повідомляється у Висновку.

«Нормами законопроекту невмотивовано пропонується зобов’язати релігійні організації укладати договори з державою. Такий договір повинен містити «зобов’язання релігійної організації поважати суверенітет, територіальну цілісність та закони України, а також поважати інші релігійні організації, що проводять свою діяльність на території України; зобов’язання держави – гарантувати права та безперешкодну діяльність релігійних організацій в рамках чинного законодавства». В даний час нормами Кримінального кодексу України чітко визначена відповідальність, яка настає за посягання на територіальну цілісність та недоторканність України, а в Законі України «Про свободу совісті та релігійні організації» вже визначені принципи взаємодії релігійних організацій, що проводять свою діяльність на території України», – підкреслюється в документі.

Антикорупційний Комітет вважає, що «є підстави вважати, що договір може містити непрозорий перелік зобов’язань для релігійної організації, і є припущення, що в нього можуть бути включенні пункти, які зобов’язують не тільки «поважати інші релігійні організації», а й визнавати їхню канонічність. А в разі відмови підписати такий договір, діяльність релігійної організації буде припинена».

В результаті аналізу законопроекту, автори Висновки пропонують повернути його на доопрацювання.

Проект Закону про особливий статус релігійних організацій, керівні центри яких знаходяться в державі, що визнана Верховною Радою України державою-агресором, був направлений до Верховної Ради 22 квітня 2016 та зареєстрований під № 4511. Законопроект встановлює особливий статус для релігійних організацій, керівні центри яких знаходяться в державі, що визнана Верховною Радою України державою-агресором. Передбачається, що такий «особливий» статус буде встановлюватися шляхом укладення відповідного договору між релігійною організацією та державою.

 

Джерело: Спілка православних журналістів

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone