КС у формі письмового слухання визначатиме, чи може бути стенограма уряду конфіденційною

Конституційний Суд вирішив розглянути питання у формі письмового слухання про конституційність положення закону про Кабінет міністрів, згідно з яким стенограма засідання уряду має конфіденційний характер.

Про це повідомляє прес-служба Уповноваженого Верховної Ради з прав людини.

“Дослідивши матеріали конституційного подання Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Конституційний Суд України ухвалив провести розгляд справи щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого положення частини дев’ятої статті 46 Закону України “Про Кабінет міністрів України” від 27 лютого 2014 року № 794-VII зі змінами на пленарному засіданні Конституційного Суду України у формі письмового слухання”, – йдеться у повідомленні.

Як відомо, у поданні омбудсмана Валерії Лутковської йшлося, зокрема, про те, що згідно з частиною 9 статті 46 Закону України “Про Кабінет міністрів України” стенограма засідання уряду є внутрішнім робочим документом Кабміну, має конфіденційний характер і використовується для складення протоколу засідання. Стенограма засідання КМУ надається Верховній Раді України, президенту України, членам Кабінету міністрів на їх запит.

Водночас, у омбудсмана наголошують, що відповідно до частин 2 та 3 статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.

Частина третя статті 34 Конституції України встановлює вичерпний перелік підстав, за яких можливе обмеження доступу до інформації.

Так, це положення передбачає перелік різних інтересів, за наявності яких можливе обмеження права. Відповідно, і закон має передбачати можливість обмеження інформації винятково в цих інтересах. У разі ж відсутності достатніх та відповідних аргументів щодо необхідності захисту вказаних інтересів шляхом обмеження доступу до інформації, інформація має бути відкритою для суспільства і надаватись на запит у відповідності до встановленого порядку.

Проте оскаржуване в КС положення встановлює абсолютне обмеження права незалежно від того, чи вимагають цього захищені інтереси, виключає можливість забезпечувати баланс інтересів в кожному конкретному випадку з врахуванням особи запитувача, характеру інформації, що містить відповідна стенограма, ролі такої інформації в суспільній дискусії щодо значущих для суспільства питань.

Водночас, стенограма засідання уряду відображає розгляд питань, що мають значення для всього суспільства, позиції членів КМУ щодо цих питань, містить інформацію про дискусії, які мали місце перед прийняттям рішення, аргументи посадових осіб на користь та проти прийняття певного рішення. Відповідно інформація, що міститься в стенограмі засідання уряду, є суспільно необхідною, крім випадків, коли буде встановлено, що її оприлюднення дійсно зашкодить інтересам, передбаченим частиною третьою статті 34 Конституції України.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone