Підсумки атестації поліцейських не відповідають дійсності – експерти

Оприлюднені керівництвом Національної поліції результати атестації поліцейських не відповідають дійсності, оскільки більшість звільнених за атестацією керівників або відновлюються через суд, або змінюють посади на службі.

Про це у коментарі виданню РБК-Україна заявив Павло Кащук, один із співорганізаторів волонтерського об’єднання Combat-ua, яке брало участь у комісіях з атестації.

Він стверджує, що вже на етапі юридичного оформлення реформи були зроблені поступки старій системі. Колишні міліціонери скористалися погано прописаними нормами наказу та масово відновлюються через суди на колишні посади.

Кащук вважає, що усунути ці лазівки в нормативних документах було легко, але на прохання активістів ніхто не реагував, і він прямо називає це саботажем атестації владою.

Він стверджує, що в комісії спеціально заводили “кишенькові” організації, які тільки схвалювали всі рішення учасників від поліції.

“Ті цифри, які зараз називаються, до реальності не мають ніякого відношення: ці 26% звільнених начальників або відновлюються, або змінюють свої посади на службі. Але вони всі так само залишаються наглядачами біля своїх колишніх годівниць: проституції, “кришування”, наркотиків”, – говорить Кащук.

Єдиним варіантом виходу з ситуації активіст називає запуск нової переатестації, але вже з урахуванням колишніх помилок.

“Але на цей крок ніхто не йде, тому що гроші західних партнерів попилені, перед ними відзвітували про нібито успіх реформи і зараз ніхто не наважиться сказати, що це – нісенітниця, і все треба робити заново”, – каже він.

В свою чергу член правління Центру політико-правових реформ Олександр Банчук відзначає, що багато новаторських пунктів прийнятого закону так і не запрацювали, оскільки МВС свідомо не впроваджувало їх у дію, не прийняло необхідних положень і наказів для їх запуску.

Так, за його словами, роботу поліції повинні були оцінювати не за статистикою розкриття злочинів, а, вимірюючи рівень довіри до неї у визначеному місті. Ці виміри повинні були проводити незалежні соціологічні служби. У той же час порядок проведення опитувань МВС так і не випустило, і ніхто за цим принципом роботу поліції не оцінює.

Крім того, залишилася можливість ручного управління поліцейськими.

“З кожним поліцейським повинні бути підписані контракти на певний термін, щоб забезпечити стабільність роботи працівника незалежно від того, хто перебуває при владі. Наприклад, з керівником Нацполіції подібна трудова угода має підписуватися строком на п’ять років. Але форму цього договору у МВС досі не затвердили, і ніхто ніяких трудових контрактів не підписує, тим самим продавлюючи лояльність поліцейських до влади”, – говорить Банчук.

Також одним з найбільших недоліків експерт назвав відсутність запуску повноцінної роботи поліцейських комісій. Таких комісій по всій Україні повинно було з’явитися 650, але їх створили тільки в кожному обласному центрі. Саме члени таких комісій, до яких входили б представники громадськості, повинні були через конкурс набирати нових співробітників, у тому числі і на керівні посади.

Експерт нагадав про нещодавній конфлікт в Черкасах, де активісти протестували проти призначення новим керівником Головного управління Національної поліції Черкаської області Валерія Лютого, який раніше очолював поліцію у Кривому Розі і не пройшов переатестацію.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone