Призначення уряду: порушення Конституції і маніпуляції з регламентом

У четвер, 14 квітня, парламент 257 голосами проголосував за відставку Арсенія Яценюка і призначення прем’єром Володимира Гройсмана. Прем’єріада в парламенті, як відзначають багато депутатів і експерти, характеризувалася невиконанням приписів ст.83 Конституції України та численними регламентними порушеннями, які ставлять під сумнів конституційність обрання, а, значить – і легітимність нового уряду.

Перш за все, самі нардепи зазначили загальну гарячку і поспіх, з якими проходив процес голосування. Нічим не передбачений «прискорений режим» пояснювався, як було пізніше з’ясовано, «завданням проголосувати до обіду» і тим, «що якщо все робити по процедурі, то просто не вистачить голосів».

Згідно з Конституцією, в парламенті повинна була офіційно виникнути коаліція, що має 226 голосів. Тим часом, депутатам тільки оголосили про створення коаліції, а відповідні документи для ознайомлення не надали. У всякому разі, нардепи підписів новоспечених коаліціантів перед голосуванням не бачили.

За призначення Володимира Гройсмана проголосували всього 206 депутатів від БПП і НФ. Таким чином, для створення конституційної коаліції, насправді, не вистачило 20 голосів на підтримку уряду. При цьому в «Народному фронті» відзначили, що голосів не вистачило в БПП.

Далі. Коаліція повинна вносити на розгляд Президента кандидатуру Прем’єр-міністра України, і тільки тоді прем’єр може вносити кандидатури за квотою Кабміну. Коаліція не внесла кандидатуру Володимира Гройсмана: вона була внесена БПП (в якому, як раз, не вистачало голосів). А це – відкрите і серйозне порушення Конституції.

Нардепам роздали два проекти постанови. Один проект був внесений Президентом, як того вимагає Конституція, інший – народними депутатами Юрієм Луценком і Максимом Бурбаком. У постанові було три пункти: відставка Яценюка, скасування голосування від 16 лютого про оцінку роботи уряду і про призначення нового прем’єра. Постановою, яка внесена народними депутатами, можна було відправити прем’єра у відставку. Але такою постановою не можна призначати нового прем’єра. А те, що сталося в кулуарах пояснювалося «гарантованим отриманням голосів за відставку і призначення глави Кабміну».

На порушення процедури при внесенні нового складу Кабінету міністрів у парламент звернув увагу народний депутат від БПП Владислав Голуб. Під час засідання він попросив В. Гройсмана знову внести до парламенту кандидатури міністрів з метою уникнення порушення Конституції, оскільки Гройсман зареєстрував постанову як народний депутат ще до того, як був призначений прем’єром.

Згідно з Конституцією України, кандидатури міністрів оборони та закордонних справ повинні були вноситися Президентом. Але на ділі депутати проголосували за тих кандидатів, які були висунуті самими-же народними депутатами від діючої парламентської коаліції. А це вже – відкрите нехтування Конституцією.

Під час самого голосування спочатку був призначений новий склад Кабінету міністрів, а вже потім проголосували за відставку попереднього. В 13:18:57 Верховна Рада затвердила склад Кабінету Міністрів України. А потім, вже в 13:22:21 звільнила з посад 17 членів уряду. Виглядає це, щонайменше, смішно.

А що стосується обрання спікера, то спочатку його планували обирати таємним голосуванням, але обрали відкритим.

Самі «коаліціанти» не вважають все вищесказане порушеннями. Але багато експертів і опозиційні депутати бачать в тому, що сталося в Раді поганий знак: уряд, обраний у неконституційний спосіб, приречений. І тут, перше, що спадає на думку – кимось і десь сказане, що мета, яка досягається неправильними засобами, вже не є правильною метою.

 

За матеріалами джерел: EBK, Апостроф, НовостиUA, The Kiev Times, Подробиці

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone