Від ґендерної освіти залежить розвиток держави – експертка

Ґендерна педагогіка впливає на формування не лише особистості, а й держави.

У цьому переконана професор Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди Тамара Говорун, пише “Дзеркало тижня”.

“Ґендерна педагогіка вже давно стала сферою життєдіяльності, на яку випущено й націлено багато гострих стріл, навіть релігійних. Чому саме на неї? Тому що ґендер як комплексний індикатор демократичного розвитку країни пронизує всі сфери життєдіяльності людини — статеві ролі в сім’ї, процес навчання, вибір професії, виконання громадянських ролей. Отже, від того, якою буде ґендерна соціалізація — традиційною, патріархальною, що диктує певні сценарії підпорядкування “слабкої” статі “сильній”, чи демократичною, спрямованою на пошанування особистості, її власного волевиявлення попри нав’язувані стереотипні очікування, залежить сценарій життєдіяльності не лише окремої людини будь-якого віку, а й держави загалом”, – стверджує Тамара Говорун.

За її словами, в Україні в навчальних закладах тяжіють до патріархального сценарію розвитку особистості. Як результат – низький ґендерний розвиток країни.

Згідно з глобальним дослідженням Світового економічного форуму, за Індексом ґендерного розриву (The Global Gender Gap Index 2016) Україна в 2016 р. посіла 69 місце серед 144 країн світу.

“Індекс ґендерного розвитку країни віддзеркалює об’єктивне становище чоловічого й жіночого її населення у сфері здобування загальної і професійної освіти, економіки, політики, управління бізнесом тощо, який має наближатися, в ідеалі, до статевого співвідношення 50/50 відсотків”, – наголошує експертка.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone