За другого і третього новонародженого збільшуватимуть суму допомоги

У ВР пропонують поліпшити демографічну ситуацію в країні підвищенням соцвиплат. Серед пропозицій, зокрема, відновлення норми про збільшення розміру допомоги при народженні залежно від кількості дітей.

У парламенті зареєстрований проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного рівня соціального захисту родин з дітьми та встановлення справедливих соціальних гарантій дітям» № 6063-д.

Документ є об’єднаним компромісним варіантом попередніх законопроектів № 6063 та 6063-1, які комітету ВР з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму рекомендував відкликати для його розробки.

В результаті узгодження положень робочою групою, законопроектом запропоновано:

1) зміни до Сімейного кодексу щодо запровадження мінімального (гарантованого) розміру тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від обов’язку утримувати дитину на рівні не менше ніж 30 відсотків прожиткового мінімуму для дітей відповідного віку за умови, якщо середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищував двох прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку або якщо сім’я утримує дитину з інвалідністю;

2) зміни до закону «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» передбачають запровадження допомоги у зв’язку із народженням дитини, яка виплачується двома частинами.

Перша частина допомоги у зв’язку з народженням дитини нараховується виходячи з розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на день народження дитини, та надається у сумі, кратній 15 розмірам прожиткового мінімуму, – на першу дитину; кратній 20 розмірам прожиткового мінімуму, – на другу дитину; кратній 25 розмірам прожиткового мінімуму, – на третю і кожну наступну дитину.

Друга частина допомоги у зв’язку з народженням дитини нараховується виходячи з розміру прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого на той календарний місяць, за який фактично здійснюється виплата, та з народженням дитини виплачується щомісячно упродовж наступних з дня народження дитини 36 місяців.

Окрім того, передбачено нову норму, за якою збільшується до 30 місяців термін подання звернення з призначення вищевказаної допомоги у випадках народження дитини на тимчасово окупованій або неконтрольованій території, важкої хвороби дитини або її батьків.

Також, пропонується включити нову норму, за якою допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, у яких середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищував двох прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку або які утримують дитину з інвалідністю, надається в розмірі не менше 30 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

3) зміни до закону «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» передбачають закріплення розміру державної соціальної допомоги на кожну дитину віком до 13 років на рівні 25 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку (замість фіксованої суми у розмірі 250 гривень), на кожну дитину віком від 13 до 18 років на рівні 40 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку (замість фіксованої суми у розмірі 500 гривень).

Така ініціатива дозволить автоматично збільшувати розмір вищевказаної допомоги у разі збільшення розмірів прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку;

4) зміни до закону «Про дошкільну освіту» передбачають, що реорганізація або ліквідація діючих комунальних дошкільних навчальних закладів допускається лише після проведення громадського обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції.

Окрім того, відновлюється норма, що передбачає плату батьків за харчування дітей у державному та комунальному дошкільному навчальному закладі у розмірі, що не перевищує 60 відсотків (у міській місцевості) та 40 відсотків (у сільській місцевості) від вартості харчування на день. Також надається право органам місцевого самоврядування встановлювати за рахунок коштів місцевого бюджету додаткові пільгові умови оплати харчування дітей у дошкільних навчальних закладах для багатодітних та малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки;

5) зміни до закону «Про загальну середню освіту» передбачають норму, за якою місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування забезпечують безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах, учнів із сімей, які отримують допомогу відповідно до закону «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», а також учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

6) зміни до закону «Про вищу освіту» передбачають, що брати участь у конкурсі за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі у межах установлених квот прийому до вищих навчальних закладів (наукових установ) України мають право особи (за їхнім вибором), які мають захворювання, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, у складі яких є п’ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей, особи, яких законом визнано учасниками бойових дій та які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, брали участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, діти, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного в період участі в антитерористичній операції, діти, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту.

Окрім того, пропонується доповнити статтю 44 новою нормою, за якою члени збірних команд України, які брали участь у міжнародних олімпіадах, перелік яких визначений центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, а також чемпіони і призери Олімпійських і Паралімпійських ігор (за спеціальностями в галузі фізичної культури та спорту) набувають право на зарахування до вищих навчальних закладів поза конкурсом.

Також пропонується доповнити статтю 62 новою нормою, за якою студенти вищих навчальних закладів із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному утриманні держави. Студентам, які є дітьми-інвалідами та інвалідами I – III групи, студентам із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям”, включаючи студентів з багатодітних сімей, призначається соціальна стипендія та може надаватися додаткова соціальна і матеріальна допомога.

7) зміни до закону «Про охорону дитинства» передбачають відновлення норм, які були скасовані за ініціативою Уряду щодо організації безкоштовного харчування учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів, а також дітей-сиріт, дітей з неповних та багатодітних сімей у професійно-технічних навчальних закладах, а також щодо організації пільгового проїзду учнів загальноосвітніх навчальних закладів, а також дітей-сиріт, дітей з неповних та багатодітних сімей, що навчаються в професійно-технічних навчальних закладах.

Окрім того, закон «Про охорону дитинства» доповнюється новою нормою, за якою держава забезпечує надання пільгового проїзду в розмірі не менше половини вартості квитка студентам вищих навчальних закладів та учням професійно-технічних навчальних закладів у приміському пасажирському транспорті та міжміському автомобільному і залізничному транспорті територією України.

Також пропонується доповнити статтю 19 новою нормою, за якою діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти-інваліди, діти, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у районі проведення антитерористичних операцій, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного в період участі в антитерористичній операції, діти, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту, діти з багатодітних сімей, у складі яких є п’ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей мають право брати участь у конкурсі за результатами вступних іспитів з конкурсних предметів у вищому навчальному закладі у межах установлених квот прийому до вищих навчальних закладів (наукових установ) України.

Як зазначають ініціатори документу, його прийняття дасть змогу забезпечити підвищення рівня державної соціальної підтримки сімей з дітьми та наступного року орієнтовно обійдеться Держбюджету у понад 10 млрд гривень.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone