Звернення до Голови Вищої ради правосуддя Ігоря Бенедисюка

герб, Андрій Деркач, Деркача

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

Міжфракційне депутатське об’єднання
«На захист порушених конституційних прав громадян
та проти політичних репресій
«ЗАБОРОНЕНО ЗАБОРОНЯТИ»


№  357/2-159

Голові
Вищої ради правосуддя
Бенедисюку І.М.

Копія (для відома):       Голові
Окружного адміністративного
суду міста Києва
Вовку П.В.

ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ

Шановний Ігоре Михайловичу!

Спостерігаючи за активним стартом судової реформи, у мене та у багатьох правозахисників виникає питання щодо того, хто саме буде вершити правосуддя в суддівських мантіях, кому довірять право вирішувати долі людей та держави.

Питання щодо здійснення суддями своїх повноважень має перебувати під постійним та систематичним контролем у відповідних компетентних державних органах. Основним з яких є Вища рада правосуддя, яка діє в Україні на постійній основі для забезпечення незалежності судової влади, її функціонування на засадах відповідальності, підзвітності перед суспільством, формування доброчесного та високопрофесійного корпусу суддів, додержання норм Конституції і законів України, а також професійної етики в діяльності суддів.

Згідно із Законом України «Про судоустрій та статус суддів», Вища рада правосуддя може відмовити у внесенні Президентові України подання про призначення судді на посаду з підстави наявності обґрунтованого сумніву щодо відповідності кандидата критерію доброчесності чи професійної етики або інших обставин, які можуть негативно вплинути на суспільну довіру до судової влади у зв’язку з таким призначенням.

Незважаючи на широкі повноваження, передбачені в законодавстві, Вища рада правосуддя приймає участь в призначенні на посаду суддів, які безпосередньо виносили рішення, які суперечать вимогам найвищого законодавчого акту держави — Конституції України.

Одним з таких є суддя Пащенко К.С., якого за поданням Вищої ради правосуддя, призначено Указом Президента України №294/2017 від 28.09.2017 року на посаду судді Окружного адміністративного суду м. Києва — безстроково.

Разом з тим, Вищою радою правосуддя не взято до уваги факти негативної суддівської практики судді Пащенка К.С., який неодноразово приймав рішення, які в своїй суті суперечать імперативним вимогам Конституції України.

Так, у листопаді 2011 року, Пащенко К.С. прийняв постанову № 2а-12055/11/2670, якою заборонив політичним партіям та громадським організаціям проводити мітинги, збори та демонстрації на День Незалежності України в центрі Києва.

Вищевказаним рішенням він не обмежився і вже у жовтні 2012 року прийняв ще одну постанову № 2а-14844/12/2670, якою заборонив проводити мирні зібрання біля НБУ протягом двох місяців (зокрема пікетування, пішої ходи, демонстрацій, мітингів, зборів) вкладникам кредитних союзів “Тринадцята зарплатня”, “Київське кредитне товариство”, “Акорд”, “Всеукраїнське народне кредитне товариство” та “Профіт-Центр 2004”.

Загалом, під час ухвалення таких судових рішень, суддя Пащенко К.С. фактично обмежив права громадян на свободу мирних зібрань, які безперечно гарантовані ст. 39 Конституції України та ст. 11 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод. Ці права можуть обмежуватися лише за умови загрози національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам.

На мою думку та багатьох юристів і правозахисників, зазначені рішення не достатньо обґрунтовані, адже не було необхідності для встановлення заборони на проведення мирних зібрань, оскільки вони не становили жодної загрози для національної або громадської безпеки. Такі рішення суддів спровокували тривалі протистояння між органами державної влади та громадянами, які бажали висловити протест та захистити своє право, гарантоване Основним Законом — Конституцією України.

Крім того, такі постанови не відповідають завданню адміністративного судочинства, підривають довіру громадян до всієї судової гілки влади, призводять до втрати авторитету судів у суспільстві через невмотивоване та по суті безпідставне обмеження невід’ємного права людини висловити протест проти рішень органів державної влади, що в подальшому зводить всі сподівання на позитивне проведення судової реформи нанівець.

Разом з тим, суддя Пащенко К.С. не припинив практикувати винесення рішень, які суперечать Конституції України, а навпаки, посилившись безстроковим призначенням на посаду судді Окружного адмінсуду м. Києва, зухвало посягнув на ще одні гарантовані Конституцією України права та обов’язки.

Так, Пащенко К.С. здійснював розгляд позовної заяви (№ 826/12880/17) Народних депутатів України Деркача А.Л., Дубіля В.О., Одарченка Ю.В. до Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. щодо визнання протиправною бездіяльність Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. щодо невнесення ним на розгляд Верховної Ради України подання про призначення Міністра охорони здоров’я України як члена Кабінету Міністрів України та необхідністю зобов’язання Прем’єр-міністра України Гройсмана В.Б. негайно внести на розгляд Верховної Ради України подання про призначення Міністра охорони здоров’я України як члена Кабінету Міністрів України, з метою виконання імперативних норм визначених в п. 12 ч. 1 ст. 85 Конституції України.

Внаслідок відмови в задоволенні позовних вимог та не Конституційної позиції судді Пащенко К.С., продовжується строк відсутності належним чином призначеного Міністра охорони здоров’я України, що в результаті призводить до погіршення в Україні ситуації з охороною здоров’я.

Таким чином, суддя Пащенко К.С. в своїй постанові по справі № 826/12880/17 від 29.11.2017 фактично знехтував гарантованими Конституцією України – кожному громадянину прав на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування (стаття 49).

З огляду на вказане, на моє переконання та думку громадськості, є підстави для притягнення до дисциплінарної відповідальності судді Пащенка К.С., в порядку передбаченому ст. 106 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», у зв’язку з неодноразовим ухваленням судового рішення, яке порушує права людини і основоположні свободи, що призводить до істотних негативних наслідків.

З огляду на вказане, згідно вимог передбачених п. 5 ст. 17 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу Вас вирішити питання щодо проведення дисциплінарної перевірки діяльності судді Пащенка К.С. в частині неодноразових порушень вимог Конституції України та істотного обмеження Конституційних прав і основоположних свобод громадян.

 

Прошу повідомити мене про результати розгляду звернення у встановлені законом строки.

 

З повагою,

                                                                                             А.Л. Деркач

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone