Звернення до Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана

герб, Андрій Деркач, Деркача

НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

Міжфракційне депутатське об’єднання
«На захист порушених конституційних прав громадян
та проти політичних репресій
«ЗАБОРОНЕНО ЗАБОРОНЯТИ»


№ 357/2-47

Прем’єр-міністру України
Гройсману В.Б.

ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ

Шановний Володимире Борисовичу!

Наприкінці минулого 2016 року, мною проаналізовано законність призначення деяких керівників Міністерств Кабінету Міністрів України та направлено відповідне звернення до правоохоронних органів, в якому наведено факти свідомого та умисного недотримання вимог Конституції України та чинного законодавства України під час прийняття рішення щодо призначення на посади першого заступника та заступників Міністра охорони здоров’я України.

Згідно з пунктом 1 статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» члени Кабінету Міністрів України, крім Прем’єр-міністра України, Міністра оборони України і Міністра закордонних справ України, призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням Прем’єр-міністра України.

Пунктом 12 статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» встановлено, що Постанова Верховної Ради України в частині призначення члена Кабінету Міністрів України набирає чинності з моменту складення ним присяги та підписання її тексту в порядку, встановленому статтею 10 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини 7 статті 21 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України призначає на посаду перших заступників і заступників міністрів – за поданням Прем’єр-міністра України.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 44 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», пункту 5 частини другої статті 8 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» (виключно) міністр, як член Кабінету Міністрів України та керівник міністерства вносить Прем’єр-міністрові України подання щодо призначення на посаду першого заступника і заступників міністра та звільнення зазначених осіб з посади.

З системного аналізу викладеного вбачається, що у відповідності з вимогами Закону України «Про Кабінет Міністрів України», право вносити Прем’єр-міністрові України подання щодо призначення на посаду першого заступника і заступників міністра та звільнення зазначених осіб з посади належить виключно міністру, як члену Кабінету Міністрів України. Даний висновок підтверджується також роз’ясненням Міністерства юстиції України, наданим листом від 07.09.2016 р. № 30845/ПІ-ЮР-1552/7.

Окрім того, ані Законами України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади», ані Конституцією України не встановлено повноважень Кабінету Міністрів України, щодо призначення осіб тимчасово виконуючими обов’язки міністра.

Однак, грубо нехтуючи вимогами та порядком передбаченим чинним законодавством, 22 липня 2016 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 511-р «Про призначення Супрун У. першим заступником Міністра охорони здоров’я».

Прийняття зазначеного розпорядження Кабінетом Міністрів України є протиправним, безпідставним, упередженим, прийнятим всупереч вимог чинного законодавства України, та таким, що порушує конституційні, соціально-економічні права та інтереси працівників сфери охорони здоров’я та громадян з наступних підстав.

Так, 27 травня 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 528 – р «Про призначення Шафранського В.В. заступником Міністра охорони здоров’я». 27 квітня 2016 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 314 – р «Про тимчасове покладення виконання обов’язків Міністра охорони здоров’я України на Шафранського В.В.».

Таким чином, до дати (22 липня 2016 року) прийняття розпорядження № 511-р «Про призначення Супрун У. першим заступником Міністра охорони здоров’я» тимчасове виконання обов’язків Міністра охорони здоров’я України було покладено на Шафранського В.В., який за посадою був заступником Міністра охорони здоров’я України та, відповідно, не складав присягу і не вступав на посаду Міністра охорони здоров’я України, як член Кабінету Міністрів України, у відповідності до визначеної Законом України «Про Кабінет Міністрів України» процедури, а відтак і не мав права вносити Прем’єр-міністрові України подання щодо призначення на посаду першого заступника міністра охорони здоров’я України.

Тобто, Прем’єр-міністр України В. Гройсман, прийняв розпорядження щодо призначення Супрун У. на посаду першого заступника Міністра охорони здоров’я України на підставі подання, підписаного не уповноваженою на здійснення таких дій особою, що призвело до грубого порушення вимог Конституції та діючого законодавства України.

В той же час, виходячи з обставин незаконного прийняття рішень щодо призначення У. Супрун на посаду першого заступника Міністра охорони здоров’я України, Прем’єр-міністром України В. Гройсманом прийнято та підписано чергове незаконне рішення щодо тимчасового виконання обов’язків Міністра охорони здоров’я України першим заступником Міністра Супрун У., яка призначена на посаду з грубим порушенням конституційних і законодавчих вимог (розпорядження Кабінету Міністрів України №550-р від 27 липня 2016 року).

В подальшому, не маючи повноважень Міністра та члена Кабінету Міністрів України в розумінні, визначених Конституцією України, Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади» нелегітимно призначеною Супрун У. незаконно внесено, а Прем’єр-міністром України В. Гройсманом 31 серпня 2016 року протиправно прийнято рішення щодо призначення на посади заступників Міністра охорони здоров’я України гр. гр. Лінчевського О.В., Сивак О.В., Ковтонюка П.А.

Враховуючи вищезазначене та керуючись статтею 86 Конституції України та статтею 15 Закону України «Про статус народного депутата України», прошу вжити відповідних заходів щодо приведення роботи органів влади України у відповідність до Конституції України та європейських стандартів під час вирішення та проведення кадрових призначень, у тому числі з вищевказаних фактів, які негативно впливають на стан медичної сфери та охорони здоров’я України, шляхом негайного оскарження та скасування вищенаведених кадрових призначень, як таких, що прийняті в порушення вимог Конституції України та Законів України.

Р.S.: також інформую Вас, що протиправні дії по призначенню тимчасовим виконувачем обов’язків Міністра охорони здоровя Супрун У., наносять шкоду охоронюваним Конституцією України та Законами України конституційним правам громадян та мають ознаки кримінальних правопорушень передбачених ст. 353, 356, 364, 366, 367 Кримінального Кодексу України.

Крім того повідомляю, що громадські організації та профспілки здійснюють збір фактичних доказів (документів, експертиз, тощо) щодо тяжких наслідків, від таких протиправних дій, у тому числі стосовно ненадання належної медичної допомоги, у зв’язку з відсутністю ліків, перешкоджанню діяльності медичних закладів, що стало можливим завдяки діям/бездіяльності т.в.о. Супрун У.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone